Bölcsességfog eltávolítás

Előfordulhat hogy a bölcsességfog elegendő hely hiányában nem tudott kinőni, begyullad, vagy hozzáérve más fogakhoz azokban kárt tett. Ilyen esetekben a bölcsességfog eltávolítás-át ajánljuk, mely mind megelőzés szempontjából mind a már kialakult problémára megoldást jelenthet.

Amennyiben nem jelentkezik fogászati probléma

• nem szükséges a bölcsességfogak eltávolítása
  • mindenképpen ajánlott konzultálni fogorvossal a fentebb említett tünetek, problémák megelőzése érdekében

A bölcsességfogak problémát okozhatnak

• ha bent ragadnak az ínyben
  • ha nem megfelelő irányban nőnek
  • ha részlegesen nőnek ki
  • ha károsítják a mellettük levő, ép fogakat
  • ha fájdalmat okoznak
  • ha tolják a fogakat, és rendezetlenné teszik a fogsort

Manapság már a bölcsességfogak eltávolításánál van olyan hatékony kezelési módszer, ami megkönnyíti az eltávolításukat, és amelynek köszönhetően csökken a nem kívánt mellékhatások kockázata.

A fogorvosok és szájsebészek szerint a bölcsességfogak eltávolításának leggyakoribb okai

• helyhiány miatt, amennyiben nincs elegendő helye a fogaknak a fogíven és a bölcsességfogak rendezetlenné tehetik a fogsort
  • szuvasodása esetén, a fogak elhelyezkedése miatt, a bölcsességfogak szuvasodásának kezelése problémát okoz
  • a bölcsességfog körüli szövetek gyulladása, amennyiben a bölcsességfogak csak félig nőnek ki, melegágyat kínálnak az ott megtelepedő baktériumok számára

A legtöbb esetben a négy bölcsességfog eltávolítását két alkalommal végezzük el. Először az egyik oldalon az alsó és felsőt, majd a gyógyulási idő lejártával a másik oldalon is.

Bölcsességfog húzását követően pácienseink gyógyszeres kezelésben is részesülnek és a legtöbb esetben teljesen problémamentesek.